POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka prywatności (dalej: Polityka prywatności) przedsiębiorcy działającego pod firmą Centrum Edukacji, Sportu i Terapii Olimpijczyk spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kościerzyńskiej 76/78, 60-446 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS, NIP: 7811010473, REGON: 632219634 (dalej: Spółka) określa, w jaki sposób Spółka gromadzi, przetwarza i wykorzystuje dane Użytkowników. Właścicielem Serwisu prowadzonego pod adresem https://olimpijczyk.edu.pl jest Spółka.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsza polityka prywatności Serwisu ma charakter informacyjny, co oznacza,że nie jest ona źródłem obowiązków dla Użytkowników. Jej celem jest wskazanie zasad oraz określenie podstawowych praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
  2. W związku z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (dalej: RODO), Spółka informuje, iż administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu jest Centrum Edukacji, Sportu i Terapii Olimpijczyk spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kościerzyńskiej 76/78, 60-446 Poznań, NIP: 7811010473, REGON: 632219634, adres poczty elektronicznej: biuro@olimpijczyk.edu.pl numer telefonu: 797 426 040 - zwana dalej „Administratorem”.
  3. Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane zgodnie z zasadami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym:
    1. − rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”)
    2. − polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
  4. W przypadku pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy bezpośrednio skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@olimpijczyk.edu.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres siedziby Administratora z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”.
  5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

2. CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

  1. Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez Użytkownika w Serwisie.
  2. Możliwe cele zbierania danych osobowych Użytkowników przez Administratora:
    1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO -zgoda Użytkownika na jeden lub kilka określonych celów (na przykład przy wysyłaniu informacji handlowych i marketingowych, wysyłce newslettera, udzieleniu informacji o charakterze marketingowym); zgoda może być wyrażona w wyniku aktywnego działania Użytkownika (np. pozostawienie danych i wysłanie formularza) albo poprzez konieczność zaznaczenia checkboxa– do czasu cofnięcia wyrażonej zgody;
    2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu wykonania umowy, której Użytkownik jest/będzie stroną- na czas obowiązywania umowy;
    3.  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, do czasu zrealizowania obowiązków lub przedawnienia roszczeń;
    4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu dochodzenia przez Administratora roszczeń związanych z zawartą umową, prowadzenia statystyk, obsługi zgłoszeń kierowanych za pośrednictwem formularzy kontaktowych oraz prowadzenia działań marketingowych promujących działalność Administratora, w tym z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów – do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na tej podstawie.
  3. Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Użytkowników korzystających z Serwisu: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego, adresu zamieszkania, PESEL, imienia, nazwiska i roku urodzenia uczestnika zajęć.
  4. Podanie danych osobowych, o których mowa w punkcie powyżej może być niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Jeżeli wymagają tego przepisy prawa Administrator może wymagać podania także innych niezbędnych danych. Poza wskazanymi powyżej przypadkami podanie danych jest dobrowolne i wymaga zgody Użytkownika.
  5. Administrator przetwarza dane Użytkownika w czasie obowiązywania zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług elektronicznych, a także po jej zakończeniu w sytuacji wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy, w celach archiwizacyjnych i statystycznych a także na żądanie kompetentnych organów władzy publicznej, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Dane osobowe Użytkownika zebrane w celach marketingowych są przetwarzane przez Administratora do momentu wniesienia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu wobec takiego przetwarzania lub cofnięcia zgody, nie dłużej niż 10 lat.
  6. Dane osobowe podane przez Użytkownika są szyfrowane i chronione za pomocą certyfikatu SSL.

3. ODBIORCY DANYCH

  1. Możliwymi odbiorcami danych osobowych Użytkowników Serwisu są:
    1. inne podmioty współpracujące ze Spółką przy realizacji celów przetwarzania, o których mowa w ust. 2.;
    2. ponadto, odbiorcami danych mogą być podmioty powiązane pośrednio lub bezpośrednio z Administratorem, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, a także zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi IT), inne podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych), księgowi, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy;
    3. dane osobowe Użytkowników nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską a w razie ich przekazywania do państw trzecich znajdujących się poza UE (np. USA) Administrator będzie stosować odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych.
  2. Za zgodą Użytkownika w zależności od celu przetwarzania danych oraz treści zgody na przetwarzanie i udostępnienie, dane osobowe mogą być udostępnione wskazanym w zgodzie podmiotom.
  3. Należy wskazać, że w przypadku, gdy odbiorcy danych będą samodzielnie i w imieniu własnym przetwarzać dane osobowe Użytkownika, m.in. oferować produkty i usługi za pośrednictwem własnych kanałów bez udziału Administratora albo też realizować będą usługi we własnym imieniu, staną się wówczas odrębnymi administratorami danych i w tym zakresie będą ponosić własną odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych, nie podlegając warunkom niniejszej Polityki prywatności.
  4. Serwis może zawierać linki innych stron internetowych, stron portali społecznościowych lub stron internetowych podmiotów współpracujących z Administratorem np. AciveNow.
  5. Przechodząc na stronę internetową strony trzeciej, Użytkownik podlegać będzie odrębnej polityce prywatności i ochrony danych osobowych dla danej strony internetowej. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności i ochrony danych osobowych tych poszczególnych stron internetowych.
  6. Administrator przekazuje dane osobowe dostawcom usług, z których korzysta przy prowadzeniu Serwisu oraz obsługi zleceń. Dostawcy usług, którym Administrator przekazuje dane osobowe, w zależności od sytuacji, są podmiotami przetwarzającymi albo administratorami. Administratorzy to podmioty, które nie działają wyłącznie na zlecenie Administratora, realizujące również własne cele i sposoby wykorzystania danych. Dostawcy zlokalizowani są na obszarze EOG oraz poza (np. USA). Są to w szczególności:
    1. − ActiveNow sp. z o.o., Cel: Obsługa zapisów na zajęcia, organizacji zajęć, Rola: Podmiot Przetwarzający, Lokalizacja: Polska;

4. PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH

  1. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, lecz niepodanie wskazanych na stronie Serwisu danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy o świadczenie usług skutkuje brakiem możliwości zawarcia tej umowy.
  2. Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest konieczność realizacji umowy, której jest stroną lub podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem.
  3. W przypadku przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora podstawą takiego przetwarzania także jest:
    1. uprzednia zgoda Użytkownika (na jeden lub kilka celów – np. przy wysyłaniu informacji
      handlowych i marketingowych, wysyłce newslettera, udzielaniu informacji o
      charakterze marketingowym; zgoda może być wyrażona w wyniku aktywnego
      działania poprzez wysłanie formularza lub poprzez konieczność zaznaczenia
      checkboxa);
  4. prawnie uzasadniony interes Administratora - zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  5. W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych może być także ochrona interesów Użytkownika lub zgodność z obowiązkiem prawnym w celu spełnienia obowiązku prawnego obciążającego Administratora.

5. PLIKI COOKIES

  1. Administrator informuje, iż Serwis gromadzi w sposób automatyczny wyłącznie informacje zawarte w plikach cookies. Administrator informuje, iż pliki cookies(tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe dane na temat urządzenia użytkownika (takie jak: typ urządzenia, rozdzielczość ekranu, kraj, z którego dochodzi do wejścia) i dzięki temu odpowiednio wyświetlić stronę internetową.
  3. Administrator informuje, iż w ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. − „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  4. W celach analitycznych Administrator wykorzystuje pliki cookies od dostawców rozwiązań: − Google Analytics (analityka ruchu) (Administrator: Google Inc z siedzibą w USA);
  5. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia Użytkownika.
  6. Administrator informuje, iż przeglądarki internetowe (oprogramowanie Użytkownika Serwisu) domyślnie dopuszczają przechowywanie w urządzeniu końcowym plików cookies. Użytkownik Serwisu zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki internetowej decydujące o użyciu plików cookies.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na funkcjonalność Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Podmiotem odpowiedzialnym za zamieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu jednocześnie posiadającym do nich dostęp jest Spółka.
  8. Informacje o sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Więcej informacji o plikach cookies dostępnych jest w sekcji „pomoc” w menu przeglądarki internetowej używanej przez Użytkownika.

6. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI SWOICH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

  1. Użytkownik ma w szczególności prawo:
    1. − wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (w przypadku, gdy zgoda jest podstawą prawną przetwarzania danych) poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: biuro@olimpijczyk.edu.pl;
    2. − dostępu do danych - otrzymania od Administratora potwierdzenia czy dane osobowe są przez niego przetwarzane i w jaki sposób;
    3. − sprostować dane osobowe nieaktualne lub niewłaściwe, a także uzupełnić je w sytuacji, gdy nie są kompletne;
    4. − wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli Administrator przetwarza je w oparciu o uzasadniony interes (np. cele analityczne, statystyczne, archiwizacyjne, dowodowe,) - w sytuacji sprzeciwu Administrator zaprzestanie przetwarzania danych, chyba, że wykaże istnienie istotnych, uzasadnionych podstaw dla przetwarzania, które to obiektywnie powinny mieć pierwszeństwo nad interesem Użytkownika lub są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (np. cele dowodowe, bądź w przypadku dochodzenia roszczeń); prawo sprzeciwu przysługuje także w przypadku, gdy przetwarzanie dotyczy marketingu bezpośredniego, w tym profilowania (niezależnie czy podstawą prawną takiego przetwarzania jest zgoda czy uzasadniony interes Administratora; w każdym przypadku sprzeciw lub cofnięcie zgody w tym zakresie będzie powodować zaprzestanie przez Administratora przetwarzania danych w tym celu – informacje dotyczące korzystania z plików cookies zostały wskazane w pkt 5 powyżej;
    5. − żądać usunięcia danych osobowych przez Administratora; tzw. „prawo do bycia zapomnianym” polega na żądaniu niezwłocznego usunięcia przez Administratora danych osobowych Użytkownika; zgodnie jednak z art. 17 RODO istnieją wyjątki od tego prawa – np. dane przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    6. − żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, co polega na czasowym zablokowaniu dostępu do danych Użytkownika, czy przeniesieniu danych do innego systemu;
    7. − żądać przeniesienia danych i otrzymania kopii danych osobowych, które dostarczył Administratorowi jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany;
    8. − złożyć skargę związaną z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  2. Wnioski dotyczące przetwarzanych danych osobowych Użytkownik może przesłać na adres e mail: biuro@olimpijczyk.edu.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”.
  3. Wniosek Użytkownika zostanie rozpatrzony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Termin ten może ulec przedłużeniu z uwagi na poziom skomplikowania żądań lub ich liczbę o kolejne dwa miesiące, o czym Użytkownik zostanie poinformowany. Do momentu realizacji wniosku Użytkownik może otrzymywać informacje, z których zrezygnował cofając zgodę.
  4. Kierując wniosek do Administratora należy podać: imię i nazwisko/nazwę oraz dane kontaktowe (numeru telefonu lub adres e-mail, w przypadku wniosków pisemnych także adres zamieszkania lub siedziby), informację o usłudze świadczonej poprzez stronę Administratora a także krótko uzasadnić zgłaszany wniosek (jeśli to możliwe i jedynie w celu jego sprawniejszej obsługi). W celu realizacji niektórych wniosków może pojawić się konieczność dalszego potwierdzenia tożsamości Użytkownika.

7. PRZECHOWYWANIE DANYCH

  1. Administrator przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów, o których Użytkownik został poinformowany.
  2. Okres przechowywania danych osobowych jest ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku danych przetwarzanych za zgodą Użytkownika nie dłużej niż 10 lat.
  3. Użytkownik ma prawo do uzyskania od Administratora informacji jaki jest prawdopodobny czas przechowywania danych osobowych.

8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Administrator odpowiednio stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną w postaci zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem.
  3. Wszelkie zmiany wprowadzane do niniejszej polityki prywatności, które będą w przyszłości publikowane na stronie https://olimpijczyk.edu.pl będą obowiązywać wyłącznie na przyszłość oraz wejdą w życie w momencie zaakceptowania zmodyfikowanej polityki prywatności, o której Użytkownik zostanie zawiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej. Prosimy o regularne sprawdzanie strony https://olimpijczyk.edu.pl w celu sprawdzenia aktualizacji polityki prywatności. W sytuacji braku akceptacji polityki prywatności lub zmian w polityce prywatności Użytkownik powinien zaprzestać korzystania ze strony https://olimpijczyk.edu.pl
Przewiń do góry